Negativitet...

Kan inte med såna människor vars liv genomsyras av cynism och negativitet. Ett ex till min sambos kompis -vi kan kalla henne Camilla- och jag är vänner på Facebook. Visst, hon har alltid haft allehanda hälsoproblem, but still..
Var är glöden, livsglädjen, har hon ALDRIG en enda bra dag?!
Jag tog ett axplock ur hennes status:ar DEN SENASTE MÅNADEN:

* Nu ska jag inte kunna smitta någon :) Yrseln har jag dock kvar, får se vad fysiologen säger i morrn. Vara sängliggande ställer till rätt mycket med kroppen...

* Tankens kraft funkar tydligen inte mot magsjuka :oP

* Helvetet har brutit loss. Dragit på mig en magsjuka :-( jag som klarat mig undan såna sen -98.

* Nu börjar det kännas som jag har blivit överkörd av en ångvält......

* Jippie. Jag är rörlig! Jag kan andas! Jag ser inte suddigt längre! Han la en del kotor till rätta o höften är nu rak

* Återbesök nästa vecka, får se hur mycket som lagt sig fel igen då :oP
Nu är det bara foten kvar då......


* I morgon ska jag till fysiolog/sjukgymnast för att kolla min nacke........

* Men va faan! Det här är ju helt sjukt! Kan min kropp aldrig få må bra när jag kommit igång med min träning? Jävla benhinnor att alltid bråka.

* Har fått prova på zonterapi idag, och jisses va ont det gjorde i magmunnen och nacken

* Har fått antioxidantvärdet kollat idag...... alldeles för lågt.

* På tisdag ska jag träffa fysiolog för att kolla om jag kan få hjälp med nacke, musarm och rygg. Ska bli spännande och se vad domen blir.

* ujujuj va ont jag har i kroppen nu

* Jä**ar vilka triggerpunker kompisarna hittade på mig. :oP Jag är väl blå innan lördag.

* Fy faaan säger jag bara! Magen har strejkat hela natten *gråter en skvätt*

* Helvetes jävla skit! Trots att de bytt filter till vattnet i köket så blev jag sjuk igen *gråter en skvätt* Gör skitont i magen nu efter middagen. Det blir nog snart en ny gastro om detta fortsätter

Nu kanske man enbart ska tycka synd om henne, inte vet jag? Kanske är jag elak som inte fattar hur man kan vara så negativ? Men allvarligt, hur många av hennes nära vänner kan orka lyssna på dettta... dag ut och dag in? Jag fattar det inte... och blir lika irriterad varje gång hennes status uppdateras med ännu ett hälsoproblem, en behandling, en promenad som gjort ont, eller hey favoriten; Ont i magmunnen av zonterapi....
Jag vet att man kan dölja enskilda personers statusuppdateringar.. men samtidigt kan jag inte heller låta bli att småle åt eländet. NÄR ska människan någonsin få känna sig lycklig och glad en hel jävla dag, liksom?

That's it for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0