Vaccinera..eller icke vaccinera.. det är frågan..

Det här influensavaccinet. Idag körde aftonbladet en riktig vaccinationskampanj. Någon professor på läkemedelsverket som verkade ha alla svar. Men det är väl ganska självklart att LM vill att alla ska vaccinera sig. Jag vet inte jag. Nu jobbar ju inte jag i Dalarnas län, men Sveriges Radio gjorde en undersökning förra veckan där man frågat alla anställda i Landstinget Dalarna om de skulle vaccinera sig. 4000 svarade. Av dem skulle 12% inte vaccinera sig. De som svarat "nej" fick också lämna en skriftlig kommentar, alla dessa kommentarer finns att läsa på sr.se
En del var förstås mindre seriösa, någon svarade "Om man är ett svin själv blir det kannibalism och självutplåning." En annan svarade "Onödigt, är 50+. Svininfluensa = Ättestupa?"  Andra hade väldigt bra och pålästa svar.

Jag har valt att inte vaccinera mig. Trots att jag i mitt yrke kommer träffa folk som tillhör riskgrupperna. Trots att det på min arbetsplats är flera som inte heller vill vaccinera sig, men som ändå kommer göra det av solidaritetsskäl - vilket jag tycker är helt sjukt. Hej, grupptryck? Men där jag jobbar får man inte ha någon avvikande åsikt om någonting.. man ska helst bara hålla käften och göra som andra säger och jobba på tills man dör...typ. Nu bara går jag och väntar på den dagen, den stunden då någon chef eller "lill-chef" kommer ställa mig mot väggen angående att jag valt att inte vaccinera mig. Bäst att börja förbereda ett mindre tal...

*

Hunden är kanondålig i magen. Det är bara sprutbajs. Så nu får hon nästan bara vatten, får se om det avstannar. Stackars tjejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0