Barack Obama

Jag var på jobbet igår när jag hörde på nyheterna att Barack Obama fick Nobels Fredspris. Jag tänkte inte så mycket på det. Jag gillar Obama, mestadels. Och så är han småsexig på nåt vis.. kanske bara är makten och humorn i kombination, vad vet jag. But I like.
Så nämnde jag utnämningen/priset till kollegorna omkring mig, och de flesta reagerade väldigt. "VA?!", "NU? Är det sant?!" och såna kommentarer, hela tiden.
Och på nyheterna igår sa nån tjej från nån fredsorganisation: "HUR kan man ge fredspriset till en person som driver TVÅ krig?"
Själv tycker jag att hey, han kanske inte har gjort under för mänskligheten, men han har agerat lite av fredsmäklare i mellanöstern. Och kanske hoppas de att han genom att få priset känner pressen att fortsätta på den banan, so to speak. Och "driver krig" ?? Han ÄRVDE de krig Bush startat, fick dem i knät. Nu avvecklar Obama och trappar ner. Juh!!

Go Barack!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0