Radio-F-in'-tjänst

Varje gång vi har flyttat så har Radiotjänst ringt mej, därför att tv-avgiften står på sambon. Alltså, om jag var min sambo, vilket jag inte är som tur är, så hade jag aldrig i helvetet börjat med att betala tv-avgift. Hur dum får man bli liksom? Men han är ju man, som sagt...

Igår ringde radiotjänst. För vi har flyttat.
Kvinna: "Ja hej, jag ringer fr radiotjänst, du kanske har hört talas om oss??"
Jag (mes as usual): "Ja jo det har jag."
K: "Jamen vad bra, det är så att vi kan se att du har flyttat till (adress), men du har inte anmält tv-innehav. "
J: "Nej, jag har nämligen ingen tv. Det är min sambo som har tv."
K: "Jasså du. Och vad heter han då? KAN MAN FÅ ETT  NAMN KANSKE???!!"
Och jag som är en sån jäääävla mes svarar med sambons för- och efternamn.
K: "Ja. just det. Jag kan se att det stämmer, ja. Ja du vet, vi får inte ha tillgång till samboregistret tyvärr så vi kan inte se vilka som bor ihop."
Sedan avrundades samtalet och jag la på.

Som vanligt slår det mej först efteråt. Det kanske finns en anledning till att DOM inte har tillgång till samboregister. Förresten, finns det ett sånt? Finns det ett big fat samboregister som olika företag liksom kan ansöka om att få tillgång till? Jag trodde i all min oskyldighet att jag kunde bo med vem sjutton som helst utan att det registeras någonstans. Ja ja. Whatever. Jag blir bara så förbannad på såntdär.

Radiotjänst- go screw someone else.

Kommentarer
Postat av: G

Ja, min man is really something special.. :)

2006-10-01 @ 19:01:26
URL: http://monogam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0