Motion

"Jaha, motionerar du nåt här i stan då sen du flyttade hit?"

Jag tror jag har fått frågan hundra miljarder ggr sen jag började nya jobbet. (Dock i olika variationer) Och jag brukar ljuga. Lite. Säga att jag simmar ofta (en gång i kvartalet ungefär) och springer ibland (händer typ aldrig). Jag vet att jag borde. Men jag tycker att all motion/träning suger. Jag har inte hittat nånting som passar mej. Allt är bara en fysisk plåga och urtrist. När jag var yngre var jag med i ett basketlag. Det var kul. Då.

Men vad jag skulle skriva om är, att jag upptäckt att alla som jobbar inom vården motionerar/tränar, på något sätt. Så är det ju inte inom andra yrken. Tänk om jag skulle svarat på frågan med "Nää jag gör ingenting. När jag kommer hem öppnar jag en guldnougat och lägger mej på soffan en stund." (Vilket är SÅ mkt närmare sanningen) Jag tror allvarligt talat att jag skulle fått sparken omedelbart.

Men jag funderar åtminstone på att gå en danskurs. Så att jag får behålla jobbet ett tag...

Kommentarer
Postat av: G

I mina kretsar av vården så tränar/motionerar lååååååångt ifrån alla! Fast de borde, eftersom arbetet kräver en hel del belastning och skador skulle reduceras om folk tränade lite mer. Och kanske, kanske skulle de vara lite mindre trötta och gnälliga på sitt jobb..

2006-09-20 @ 07:42:03
URL: http://monogam.blogg.se
Postat av: Annelie

Tjena!
Ser fram emot att läsa din blogg!
Jag har precis sett den....
Du har ett sätt att skriva som passar mig preciiiis!!
Tack.
Hoppas du får en skön helg!
Varma hälsningar Annelie

2006-09-21 @ 19:41:42
Postat av: Tesa

Tack Annelie!! Kul att du hittat hit. Kraam

2006-09-21 @ 22:05:46
Postat av: G

Har du redan börjat danskursen och svikit oss här? ;)

2006-09-27 @ 08:26:24
URL: http://monogam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0