Riga

Sambon har åkt till Riga imorse på företagsresa.

Ni som har läst bloggen från början och känner till våra...problem..från det förflutna, kan kanske förstå att en viss oro infinner sig i Tesas hjärna och hjärta. (För övrigt fick aldrig den första delen av bloggen något riktigt bra avslut, jag bara slutade skriva om det helt plötsligt när jag tyckte att det räckte.) Men det är ingen rationell oro. För med alla mina uppfattande sinnen och mitt rationella tänkande så känner och vet jag ju att jag inte har något att oro mej för längre.

Det hjälpte inte heller till att vi såg en film igårkväll, en romantisk j*vla komedi där ett par ska gifta sej, men så OJ! HOPPSAN! är den ena otrogen med sin partners bästa vän... Det är inte heller den första filmen på det temat.. och varje gång jag ser en sån film blir jag så förbannad. För:
  1. På film så förlåter de alltid varandra en sekund senare, skrattar och gifter sig som om inget ont någonsin hänt.
  2. Sånt händer bara på film. Det ska bara hända på film. Och så hände det mej.
  3. Jag har lagt det bakom mig. Det kommer i princip bara upp  när jag ser en sånhär god damn film!

Men tillbaka till Riga. Kanske skulle det ha känts bättre om det var....London de skulle till? Men Riga.. min hjärna kokar ihop en massa bilder på automatik. Jag ser framför mig hur hotellet kryllar av prostituerade som slänger sig över alla nyanlända svenska män på affärsresa.

*

Fast det är kanske inte så på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0