Mysko drömmar inatt...

Dröm 1:

Jag tror att jag först drömde att katterna var borta, typ hade rymt. Det är en dröm som kommer tillbaka ofta. Men början av drömmen är rätt så diffus och borta.. Iallafall så bodde jag i nåt helt annat hyreshusområde någonannanstans. En stöldhärva pågick. Och när jag gick ut för att leta efter missarna, ser jag killen i Prison Break som är dödsdömd. Fast i drömmen var han bara en utlänning, vem som helst. Jag ser att han är på väg att bära bort mina två kattmatskålar (eller nåja, missarnas..) till stöldgods-lastbilen som i princip är fullproppad av grannars grejer. Jag inser att han varit in i min lägenhet och öppnat balkongdörren och därför är missarna borta. Jag skriker asförbannad till honom, nåt om att han ska fan inte komma här och sno mina grejer. Han svarar med ett enda ord: "Kiev". Och av det enda ordet förstår jag i drömmen att han tänkt ta alla de där stulna grejerna och köra dem till Kiev för att dela ut till fattiga. Han kastar ändå kattskålarna till mig.

*

Dröm 2:

Allt jag kommer ihåg är att jag & min gamla kompis hemifrån, Veronica, är ute och åker bil och jag kör. Vi bråkar som fan. Minns inte om vad. Så dyker en stor björn upp och attackerar oss och välter bilen som fastnar på nåt sätt i en snödriva. Vi är fast i bilen och livrädda för björnen som står på bakbenen och är väldigt pissed off.

*

Betydelsen av björn i mitt drömlexicon:
"Styrkan i våra känsloreaktioner, äganderättskänsla i relation till en förälder eller partner; den 'djuriska' sidan av vår relation till föräldrarna."

Det är verkligen konstigt hur ofta små detaljer i drömmar betyder nåt som man upplever i verkligheten.

Vad Kiev betyder eller står för har jag ingen aning om...


Kommentarer
Postat av: Jonathan

Nybliven dramatiker - jo jag skriver på heltid... det jag lagt upp (fram till 2004) följer en kronologi så texterna är inte så bra, de har blivit bättre och jag kommer också uppdatera nyare texter snart och även vara så djärv (stavas det så? säger någon så fortfarande?) att jag ska lägga ut bitar ur de projekt jag får betalt för. Av förståeliga skäl får jag inte lägga ut hela manus, men när de har spelats kan jag ju lägga ut dem.

2006-02-01 @ 18:55:11
URL: http://dramatisktalang.blogg.se
Postat av: Guldfisken

Hej!

Undrar om du går tandhygienistutbildningen nu eller om du är kalr med utbildningen?
Vilken stad går/gick du i?

Svara gärna här under mitt inlägg så håller jag koll på din blogg för att se om du svarat.

tack.

2007-12-10 @ 22:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0