Pappabloggar & Anti-barn-bloggare...


Krönikörer och bloggare landet över diskuterar huruvida de vill skaffa barn och huruvida andra ska/bör skaffa. Självklart finns två läger; De som har barn och ser hur barnen berikat deras liv (Linda Skugge m.fl.), och de som inte har barn och absolut inte vill skaffa (Natalia, Hanna Flodr, Johnny Hätting). Jag tror att det var Natalia som startade hela drajven av åsiktspyor.
Förutom detta kretsar debatten även om pappaledighet (hur mkt ska pappan ta ut?) och alla pappabloggar på nätet som hyllas till skyarna medan mammabloggarna liksom bara är helt naturliga och därför inte uppmärksammas alls. Visst tycker jag det är lite larvigt att bokförlag genast vill ge ut en pappablogg i bokformat, när det finns kvinnor som verkligen ÄR författare som inte får sina böcker utgivna. (Nej, jag är inte avundsjuk och syftar inte på mig själv. Jag har aldrig ens försökt få nåt utgivet.) Men other than that tycker jag att det bara kan vara bra och positivt att pappabloggarna med Hemliga Pappan (som inte är hemlig längre) i spetsen lyfts fram. Fler män kommer följa i deras fotspår.
I promise!

Kommentarer
Postat av: Farsan Baloo

Jag kan inte annat än hålla med. Att bli omtyckt som skrivande farsa är inget större problem, oavsett om man har något att komma med eller inte.

2006-02-06 @ 09:12:18
URL: http://farsanbaloo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0