Otrevlig skoaffär

Gick in på en skoaffär tillhörande stor kedja i min praktik-stad idag. Var ute efter svarta stövlar. Gärna rea. Hittar svarta stövlar. På rea. Har kostat 299:- (vilket är överstruket med röd penna och stövlarna hänger under en stor skylt som basunerar ut "50%!"). Provar. It fits. Går till kassan. Plötsligt är lappen med priset borta.
Kassörskan stirrar ARGT på mig: "Jaha, och var har du hittat dom här då?!" (hon låter som om jag stulit dem av en stackars pensionär medans denne provar andra skor i butiken)
Jag: "Det satt en lapp i dom. 299:- stod det, och halva priset."
Hon: "Men jag måste ha ett artikelnummer ju." (Ser ännu surare ut.)
Jag: "Jaha?!" (Menar OCH? vad ska JAG göra åt det? hosta upp ett?!)
Hon travar iväg med stövlarna och kommer ursinnig tillbaka  rytandes att hennes co-workers måste LETA UPP artikelnumret på DATAN (inte DATORN) och att det kommer ta lång tid, så hon hoppas att jag inte har bråttom.
Jag (mes): "Närå, jag kan vänta."

Tystnad råder. Jag väntar. Och väntar. Väntar lite till.

TVÅ biträden kommer springande med stövlarna: "Är det DINA?"
Jag: "Ja."
En av dem: "Då har jag ett artikelnummer här." (Slår in det). "Då blir det 299:-"
Jag (nu något irriterad): "Men det SATT EN LAPP i dem när jag provade, det priset var överstruket med rött och de hängde på halva priset-hyllan!!!!"
Hon: "Jaha? Ja ja. Ok då." (som om jag ljuger).
Jag slänger fram två hundralappar.
Hon: "Men nu får du ju pengar tillbaks?"
Jag: "Jaa?" (Vad menar hon? Att kunder inte brukar få det någonsin i deras affär?)
Hon: "Ska du inte ha en påse?"
Jag tar en påse och stövlarna och går.

*

Helt sinnessjuk värld man lever i.

Kommentarer
Postat av: *nettan*

Helt sjukt ju!!! Först skrattade jag för att du skriver så kul...sen skrattade jag för jag tyckte det va så sorgligt att de va så puckade....KUNDEN HAR ALLTID RÄTT !!!!
Men jag har en teori om expediter....vi kan ta det en annan gång.....orkar inte skriva...det blir så invecklat då.

2006-03-10 @ 23:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0