Ny istid?

Jag har två föreläsningar på högskolan idag. Men kom inte iväg. När jag kom ut till bilen, som stått parkerad med kupévärmare i under två dygn, så var den helt nerfryst. Seriöst, den såg ut som om en ny istid kommit. En decimeter tjocka istappar från karossen ända ner till marken, runtom bilen. Jag lyckades sparka av de flesta istapparna, men insåg att jag kommer aldrig få upp bildörren*. För över hela dörrspringan löpte en tjock ismassa. Min sambo (som inte var hemma) tipsade om att jag skulle hälla varmt vatten över den där isen. Så jag hämtade varmt vatten... men det hjälpte inte. Isen smälte, men dörren gick inte att rubba!

Så jag blev hemma helt enkelt. Visst skulle jag ha kunnat gå ner till stationen och ta nån buss, men... det är tio minus ute. Och långt att gå. Och efter att ha sprungit ut & in ett par gånger till bilen, blev jag helt stelfrusen och smått illamående.

* Till saken hör att centrallåset inte funkar, vilket innebär att jag måste låsa upp på passagerarsidan först, och sedan krypa in i bilen och låsa upp på förarsidan innifrån.

*
Nu kollar jag på KU-utfrågningen om flodvågskatastrofen och dricker kaffe istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0