Mysko dröm #2

Inatt drömde jag att jag & Veronica gick i samma klass (vilket vi gjorde hela låg- mellan- och högstadiet). Har inga tydliga minnesbilder av drömmen förrän just slutet: Veronica visar sig ha lejt en mördare för att mörda en kille. Jag råkar se henne träffa mördaren och inspektera mordoffret. Så jag inser att indirekt är Veronica...inte bara mörderska..utan styckmörderska. Av kroppen ser jag bara bålen (utan armar) och huvudet (avskuret nedanför halsen). Offret är en blond, ung kille. Det konstiga är att huvudet lever fortfarande och har väldiga skakningar i ansiktsmimiken.

  • Varför drömmer man något sånt?! Ur mitt Drömlexicon:

"En död kropp: huden eller kroppsformen känns som vår gräns, gränsen för vårt universum. Den döda kroppen uttrycker en hel uppsättning personlighetsdrag eller attityder, ofta potentiella sådana, som vi har förvägrat liv. Vi har inte tillåtit dem att förverkligas. En människa som sårats i kärlek kan komma att döda alla känslor för det motsatta könet. Denna "döda" del kan avbildas som ett lik. Det kan också vara vårt sätt att möta tanken på döden."

"Mord, mördare: Vi har alla del i ett mord - genom att förneka, förtränga, kontrollera någon del i vår natur. Dessa förnekade delar av vår känslighet eller potential kan lyckligtvis återuppväckas genom att vi blir medvetna om vad vi gjort."

  • Varför är Veronica med i så många drömmar helt plötsligt??

"Skolkamrat: De attityder du utvecklat i skolan som du 'möter' idag."  Va? Don't get it...

Kommentarer
Postat av: *nettan*

Tja!

Visst e det bra att ha ett drömlexikon ibland. Jag har till och med 2 !!! Men ibland blir det ju nästan snurrigare när man har kollat i lexikonet...då ser man ingen logik i nånting...*haha*....fast ibland stämmer saker och ting på ett kuuuusligt sätt...
*kram*

2006-02-05 @ 20:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0