Spray ADSL

Nu när vi ska flytta tänkte jag säga upp mitt Spray ADSL och byta till något billigare. Jag tänkte bara på det väldigt sent. Lite för sent. För Spray har tre månaders uppsägningstid. Så jag skulle få betala på ett bredbandsabbonemang jag inte har, fram tills november. För augusti räknas inte, det börjar alltid räknas från ett månadsskifte.

Så då tänkte jag att ja ja, fine. Jag flyttar väl med skiten då. Ringde Spray. De upplyste om att en flytt kostar 599:- och att den tar ca 20 dar under vilka man inte har något bredband. Självklart blir det hälften så billigt att flytta med skiten än att säga upp. Jag flyttar på måndag. Kul. Dessutom: För att kunna flytta sitt Spray abbonemang måste man kunna uppge sitt användarnamn och lösenord. Inte det till mailen, utan ett man aldrig använt som man fick i ett brev från Spray när man skaffade bredband. Det brevet har jag i en pärm. I en flyttkartong. I lägenheten.  I staden jag ska flytta till.

JA MEN VA FAAN ÄR DET FÖR KUNDSERVICE??? DET BORDE VÄL RÄCKA MED KUNDNR & PERSNR???!!

Så nu kan jag inte fixa med flytten av mitt Spray ADSL förrän jag väl är på plats igen och har flyttat någon gång i nästa vecka. Och då tar det hela 20 dagar.

Hett tips: Innan ni tecknar adsl abb. - Kolla upp uppsägningstiden. Och allt annat finstilt som man inte brukar bry sig om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0