Sommarens boktips!

Under sommaren har jag läst:

"Nobels testamente" av Liza Marklund.
Otroligt spännande. Lite väl mycket "bekväma omständigheter" så att säga för att knyta ihop historien. Absolut läsvärd dock. Jag brukar älska Liza Marklund, men något med denna var... bara för mycket. 3 av 5 pluppar.

"Hemma hos Martina" av Martina Haag.
Skrattpartaj!!! I love it, I love her! Måste kolla vad mer hon skrivit. Övriga kommentarer överflödiga. 5 av 5 pluppar.

"Den ryske vännen" av Kajsa Ingemarsson.

Enormt välskriven och genomarbetad bok. Intressanta skönlitterära skildringar av ministerarbete, UD, säpo. Sträckläste denna, kunde inte lägga den ifrån mig. Som en amerikansk film, thriller- fast det är en svensk bok! Gör en film av den, pleeeeease någon!!! 5 av 5 pluppar.

Böcker jag beställt och ska läsa, ej värst nya:

"Mitt namn är Eduard Braun Hitler" av Olof Svedelid.
"If I can dream" av Larry Geller. (Elvis-biografi)
"Dadlar & Dromedarer" av Viveca Sundvall (nu Lärn). (En barn/tonårsbok jag älskade när jag var liten. Nostalgitripp..)

Denna lista fylls kanske på efter hand... för övrigt borde jag kanske fylla i den där bloggutmaningen om böcker.. Inte för att nån utmanat mej, men jag läser j*vligt mycket och har alltid gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0