Husliga tjejen har struma?

Idag har jag bara tvättat, tvättat och tvättat. Lagat mat. Och så har jag diskat. Eller ja, ok då, jag plockade ur & i diskmaskinen. Och sakta, sakta börjar jag nog bli vuxen. Jag kände liksom att: det är ju dom här små, små vardagsbestyren som faktiskt är livet. Livet består till största delen av sånahär tråkiga grejer.

*

Men helt seriöst. Jag måste gå till doktorn. Misstänker struma. Jag är inte hypokondrisk. Jag är trött jämt. Jag fattar inte hur andra människor orkar skaffa barn. Jag orkar inte ens med mig själv och livet jag har nu, idag. Och när jag bodde i storstan för några år sen trodde min husläkare att jag hade struma, och tog massa massa blodprover i flera månader, men kom aldrig fram till nåt. Så jag sa att jag mådde bra igen och slutade gå dit, trodde det var han som var okunnig å inte visste va han sysslade med. Men nu är det fanimej dags att undersökas, för man kan inte va 27 år och såhär trött och apatisk. Viljelös, liksom.

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej! Du hade skrivit i min blogg att vi var väldigt lika? Vad heter du i efternamn då? :P

2006-08-07 @ 12:19:05
URL: http://www.thereseheed.blogg.se
Postat av: Sofia

Ja visst är Fredrik Lindström bra! Han befann sig i Arboga igår =) Han är ju från Eskilstuna och det är ju inte långt härifrån så. Det var jättekul att se honom, vore kul att prata med honom nångång. Igår vågade jag inte riktigt det =)

2006-08-09 @ 11:02:18
URL: http://sofiah.blogg.se
Postat av: Sofia

Jaha, ja då får du åka till Arboga och se om han är där =) Jag är från Arboga men pluggar i Växjö. Har dock aldrig varit i Lindesberg. Men det är säkert en trevlig stad =)

2006-08-10 @ 07:51:48
URL: http://sofiah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0