Tripp till IKEA i Valbo

För ett par dagar sen gjorde vi en liten utflykt till IKEA (13 mil bort), jag och sambon. Åh, va jag bara älskar IKEA! Jag skulle kunna ha shoppat upp hela affären (teoretisk sett), men det gjorde jag inte (ekonomiskt sett). Jag köpte...
* en randig mjuk skön soffkudde
* en ny vanlig kudde (men den var syntetisk så den var inte så skön som jag hade hoppats)
* en korg åt katterna (som den ena missen direkt älskade och sov hela natten i!)
* några ljus
* en cool lampa som gör att sovrummet varje kväll badar i rött ljus (porrljus, säger min pojkvän...)
* en ljus-turkos rund badrumsmatta (som numera är dränkt i duschvatten eftersom det är stopp i avloppet IGEN)
* en duk till bordet i vardagsrummet
* två ramar 50*40 cm till "affischerna" jag köpte på Rhodos
Hm... var det allt? Kommer inte på nåt mer iaf.... det blev 800-nånting-kronor för alltihop. Inte så farligt. När jag hörde det ville jag genast gå en runda till och handla lika mycket till. Sambon såg skeptisk ut där han stod och tuggade på sin 5-kronors-korv. Så istället....

.....gick vi in på köpcentret intill. Där köpte jag köksgardiner på Hemtex på rea. På JC fick sambon utlopp för sina shopping-behov - han köpte ett par väldigt dyra jeans som de sydde upp en bit åt honom. En munkjacka och en t-shirt. Och jag fick en snygg partytop! Sen köpte jag ett par jeans på nån annan affär...minns inte ens vilken. Och på H&M köpte jag en till top och underkläder (väldigt fina).

Efteråt skulle vi käka på McDonald's. Jag tog ett Happy Meal, för jag ville ha sånadär grillade kycklingbitar, och de fanns bara som happy meal och inte som vanligt meal. Killen i kassan tittade konstigt på mig och undrade "Eh... ska du ha box och leksak också??" Självklart! När vi kommit hem igen satt jag i soffan och kletade på trolldeg på ett clownhuvud i plast. I trolldegen fäste jag sen små papp-bitar med hår, ögon, öron, mun....  Roligare har jag inte haft på länge! Ska lägga upp en bild på resultatet lite senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0