Shakin' Fredrik

I bilen på väg till kineskrogen idag hörde jag den gamla 60-talsklassikern "Runaway". Du vet, den där "I'm walking in the rain...tears are falling and I feel the pain... Wishing you were here by me....to end this misary....."
Och för mig var det ju ingen annan än Shakin' Fredrik som sjöng den... nån gång i början på 80-talet. Så osökt kom jag att tänka på att jag - ungefär 6-7 år gammal - trodde att han hette Shejken Fredrik. Jag kunde ju inte engelska. Och jag hade varit utklädd till shejk på maskerad i lekis...(för övrigt skrattade mina fröknar så att de låg dubbelvikta på golvet...) ...så shejk visste jag vad det var. Jag trodde att han var uppväxt i nåt arabland, hahahahaha....

Ljuvliga 80-tal med mintgröna adidas-ryggsäckar och kinaskor =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0