Nojjor & rädslor

Nu har jag läst ut Linda Skugges "Det här är inte en bok". Nu vill jag läsa "Saker under huden" också. Det hade ju varit dumt att läsa dem i rätt ordning! =) Måste kolla upp var jag kan få tag på den.
Hon skriver om känslor och erfarenheter som jag känner igen. Som det där om att växa upp med att vara rädd för precis allting. Hemma fick jag lära mig att i princip allt var farligt, allt från att stå framför mikrovågsugnen (man kan få cancer) till att åka buss (man kan bli våldtagen). Och vissa rädslor sitter kvar litegrann, medan andra har bleknat med åren, ju mer jag insett hur orationella de är. Nya rädslor har säkert tillkommit också. Men min mammas ständiga nojjor över allting när jag växte upp har förstås format mig litegrann till den jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0