Inspirerad

Jag ska skriva en bok. Eller något åt det hållet. Kanske bara för att bearbeta. Den ska vara på ämnet Att Hata Sitt Jobb eller Jag Hatade Mitt Jobb och Hur Jag Ändrade Mitt Liv, och handla om mina år i Stockholms IT-värld. Vad jag upplevde på det sketna lilla företaget. (Hur det kan gå till egentligen!)  Och om hur jag tog mig därifrån och skapade ett Riktigt Liv , till slut. Att jag kommit så långt med mig själv. Och hur bra jag trivs nu med livet, mitt ute i bushen i Ingenstans. Fast till största delen (typ 90%) om själva erfarenheterna av IT-branschen, Stockholm och Stockholmare.
Den ska handla om inställda löneförhandlingar, 8-timmarsdagar utan arbetsuppgifter, 14-timmarsdagar med den sortens stress som ger magkatarr och mobbing på jobbet. Bland annat.

Hallå, Linda Skugge (nu igen) skrev ju som sagt en bok som heter Det Här Är Inte En Bok. Och enligt henne själv kan hon inte ens skriva. (Fast det tycker förstås jag att hon kan.) Då borde väl jag som faktiskt HAR bra skrivar-självförtroende kunna sno ihop en bok jag med?

Skulle DU läsa en sån bok?

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag vill läsa den boken! Börja skriva på en gång.

2005-09-19 @ 10:00:21
Postat av: Tesa

Hej Helena, kul! tack för intresset =) Kram!

2005-09-19 @ 13:49:16
Postat av: anonymus

aldrig i livet

2005-09-20 @ 10:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0