Skrivkramp?

Jag har inte haft nåt att skriva på ett tag. Därför blir det så få inlägg per dag. Vissa dagar har jag inte skrivit nåt alls. Lite beror det nog på att jag har så mycket att göra. Plugga, t ex, för jag har tenta nästa vecka. Städa, för i helgen kommer min familj och min sambos familj och hälsar på. Hans familj har inte ens sett Stora Katten, som har bott här i nästan 1½ år. Så ofta är de här, med andra ord. Dåligt med tanke på att det är tio mil emellan bara. Och min mamma är här ganska ofta, trots att hon är över tio år äldre än hans mamma. Inte för att det är nån tävling direkt  =)


Det kan ju också bero på att hans ena syster och mamma totalt sågade mig och hela vårt (mitt och hans) förhållande förut. Det tog nästan ett år tror jag innan hans mamma bad om ursäkt och sedan dess är allt "frid o fröjd" mellan oss, åtminstone på ytan. Och det är ju väldigt bra för min sambos skull. Systern däremot, har jag varken sett eller hört av sedan dess... är det 1½ år sen nu, eller 2 år sedan? Jag vet ärligt talat inte, och även om hon skulle höra av sig så skulle jag aldrig kunna umgås med henne igen. Hon har gjort bort sig och jag tycker inte om henne alls längre. Hon var bara en trevlig yta med ett otrevligt inre, som bara bryr sig om ytligheter... men det visste eller insåg jag inte förrän då. Hon ringer aldrig ens hit, hon törs väl inte. Jag tror att hon är rädd för att jag ska svara, hon skäms nog rätt skapligt för vad hon har hittat på. Hon ringer på sin brors mobil ibland, det är allt...  Hon har beklagat sig för honom att hon tycker det är så jobbigt att det blev såhär, att hon mår dåligt över det. Han svarade att hon kunde ha tänkt på det innan, och att det faktiskt inte funkar så att man kan häva ur sig vad som helst och sen tro att det ska gå att glömma. Det är skönt att han är på min sida....

Nu ska jag snart käka... jag gjorde så god mat igår. Fullkornstagliatelle med röd pesto och soltorkad skinka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0