Schlager-kväll !

Guuud vad underbart! Sitter framför tvn, och helt plötsligt börjar Eurovision Song Contest 50-årsjubiléum! Helt plötsligt översköjs jag av Johnny Logan, Carola, Herrey's, Bobbysocks.... och SANDRA KIM! Jaime jaime la vie! Detta är min  barndom, minnen sköljer över mig och så sitter jag där framför tvn med tårarna rinnande. Hur patetiskt som helst, men JAG ÄLSKAR 80-TALET. Och jag älskar ovanstående artister, alltihop! Jag var 6 år och ville ha en rosa fluga, som Sandra Kim.... =)

Jag kommer faktiskt ihåg när Carola vann med Främling 1983. Då var jag fyra år. Jag har kort på  hur jag står och mimar till Carola med en gammal mikrofon med avklippt sladd. Och i många år var jag övertygad om att jag skulle bli sångerska, jag skulle bli en ny Carola. Men nu (haha) har jag insett att alla kan inte vara Carola. Nån måste bli tandhygienist också. Hur skulle världen annars se ut??

...Johnny Logan. Fortfarande lika vacker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0