Glögg

Jag är så glad idag! Uppspelt över att våra familjer ska komma i helgen...

Idag har jag inhandlat allt som behövs inför helgen. Jag hittade förresten ett recept på kycklingmarinad här, som låter väldigt gott!
Jag köpte glögg på bolaget... det är ju oktober nu, och jag börjar alltid dricka glögg (fira jul i förskott) i oktober. Tyvärr fanns inte den som är spetsad med cognac, så det fick bli den vanliga blossaglöggen istället. Den ska jag bjuda mamma och hennes karl på imorgon efter maten... eller kanske före som en sorts välkomstdrink!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Så trevligt med en till julfantast! Blev lite nyfiken på vad glöggen heter som är spetsad med konjak? Själv kör jag stenhårt med Blossa men det vore ju kul att testa nåt nytt. Så namnet, please?

2005-10-07 @ 10:17:25
Postat av: Tesa

Hej Pernilla!
Se länk:
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=8507&Butik=0&SokStrangar=

2005-10-07 @ 12:31:11
Postat av: Pernilla

Så det var också Blossa, hade jag ingen aning om men nu ska jag testa den! Tusen tack i alla fall!

2005-10-11 @ 15:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0