Hur firar ni jul?

En vecka sen jag skrev nåt sist. En hel vecka!! Har jag inget ö h t att komma med? Står det still? Är det helt tomt? Nja. Inte riktigt. Men när jag väl vill skriva nåt så blir det alltid för personligt. Och min blogg ska inte ha en massa detaljer på det viset. Har jag bestämt.
En anledning till att det varit så tyst om mig kan ju också vara att jag är helt slut när jag kommer hem från högskolan. Slänger mig på sängen och sover. Äter. Pluggar. Sover igen. Ungefär.

Men snart är det jul. På måndag tar jag jullov. Inte från bloggen kanske. Men från pluggandet.  Julen kommer jag att fira hemma hos min mamma. Först äter vi julbord hos pappa kvällen innan julafton. Tradition. Julafton spenderas hos mamma i hennes vardagsrum, med glögg, grogg & jultomte. Kalle Anka. Hela fadderullan =)
Juldagen åker jag & min bästa kompis på julotta ihop. Min tur att köra i år tyvärr... Och på kvällen går vi ut på krogen. Brukar vara kul, då alla utflyttade kommer "hem" till byn och går ut och partajar. Man träffar mycket gamla bekanta. På gott & ont, kanske... det är ju inte bara vänner man kan råka träffa på, så att säga.

Hur firar ni jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0