Chili, smycken & julsång


Idag har jag hunnit med mycket... Först åkte jag & sambon ett par mil söderut för att köpa julklapp till min pappa, och tända ett ljus på en grav (dagens välgärning, en släkting slapp åka typ tio mil för att tända ett ljus). Sen styrde vi kosan norrut, för sambon skulle köpa nån julklapp (åt mej tror jag) och jag passade på att slinka in hos tandis och sätta ett tandsmycke. Blev kanonfint! Måste ju glittra lite nu till jul.... ;)
Sen åkte vi hem och jag lagade käk, absolut v ä r l d e n s godaste chili con carne! Och vi konstaterade att det faktiskt var första gången som vi åt chili con carne ihop. Efter man har varit tillsammans i snart 8 år, så är det liksom inte många saker man gör Första Gången ihop längre... =)

Ikväll ska jag bra slå in julklappar & packa. Har ställt fram missarnas åkburar nu så att de kan bekanta sej med dom på nytt.... det är nog ett år sedan de åkte så långt sist.

Igårkväll skrev jag "Missarnas julsång", en helsjuk text till "Fa-la-la-la-la"-musiken... Deck the halls, ni vet..
Den ska jag sjunga som snapsvisa hemma och jag kommer garva ihjäl mej. Och mammsen kommer sitta där och se på mej som om jag hade tagit E *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0