Titanic

Filmen jag såg, som faktiskt heter exakt likadant som James Camerons storfilm*, kan jag faktiskt rekommendera. Visst hade den inte samma dyra specialeffekter, men jag tyckte nästan att denna story var mer trovärdig än den i den nyare Titanic. Den jag såg var alltså från 1996 och finns att hyra här.

Huvudrollerna görs av Peter Gallagher (gu vilket tjat va?) och Catherine Zeta Jones. 

 

Jag har alltid fascinerats av Titanic och dess öde. Hur det kunde gå så katastrofalt fel. Och just att det kan bli sådär.. att den som designat fartyget innan avfärd säger just de orden - att hon är osänkbar. Ödets ironi, eller gudarnas makt? 

 

*Ja, vad skulle den annars heta? Cinderella? Princess? Paradise? Freja? Symphony? Serenade? 


Kommentarer
Postat av: Anna

Håller inte med om att den är mer trovärdig. men även den e jättebra=) Och nej Mr Andrews sa ej att hon va osänkbar. Men ägaren Mr. Ismay gjorde. Jag e en äkta titanicnörd. Varit mitt största intresse sen jag va 14. Kul att du också e facsinerad av henne=)

2006-08-10 @ 19:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0