Om Ulf Lundell

Jag (26 år gammal) har aldrig riktigt fattat Ulf Lundells storhet. Förrän nu. Denna GIGANT bland GIGANTER*. Visst lyssnar jag på både Lasse W och Tobias Nilsson som båda kallats nåt i stil med "mini-uffar". Men jag har alltid trott att Uffes musik är inget för mig. Visst har jag alltid gillat t ex "Oh La La La Jag Vill Ha Dig", "Öppna Landskap" och "Du Ser Ut Som Jag Vill Kyssa Dig". Men mer än så har jag liksom inte brytt mig eller lyssnat. Tills nu. Vilka helt enastående underbara låtar på nya skivan... "Baby Om Morgonen", "Vitt Regn" och "Människa med Människa". Jag älskar texterna,  jag älskar musiken, jag älskar refrängerna! Favoriten är "Baby Om Morgonen".

 

Jag antar att de riktigt inbitna Uffe-fansen tycker att jag borde skämmas som inte insett snubbens storhet förrän nu. Men jag skäms inte ens, jag tycker inte att det spelar någon roll vilken epok i en artists liv man gillar bäst, liksom. Det finns så många andra som säkert tycker att Uffe var bäst förr.  

 

*Sägs med Ernst-Hugo-röst och lite spottande på "nt".... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0