Om nuet & Dr Phil


Numera är vårt förhållande på en helt annan nivå. Det är som om vi båda har blivit vuxna. Han skulle aldrig mer vara otrogen, och jag i min tur skulle aldrig någonsin igen stanna kvar och ta sådan skit. Så uppfattar jag verkligheten, men vem vet egentligen? Han kan ju ha en annorlunda bild av det. Kanske har jag blivit en aning cynisk istället för naiv, som jag var då. Men jag har kommit över allt det där, jag tänker inte på det speciellt längre och det gör inte ont längre. Det sistnämnda är förstås otroligt viktigt, för annars slutar man aldrig klandra och älta.
Det finns så väldigt mycket som jag inte skulle ha förstått någonsin, om jag inte hade läst ”Relationsakuten”. Tack, Dr Phil! =) Alla kloka ord han säger…
T ex:
* ”The only person you can change is you!”
* “The only thing worse than being in a bad relationship for x years, is being in a bad relationship for x years and 1 day.”
* “The past has passed, the future hasn’t happened yet. The only time you can change is right NOW.”
* “You got to wake up each morning and say: ‘What can I do today to make this relationship better?’”


Kommentarer
Postat av: anna

hej tesa. tack för din fina komplimang. jag vet att jag skriver i talspråk. jag har nog inte det där rätta grammatiska i mitt skrivande.
men jag blev väldigt glad.
jag läste ditt inlägg och jag måste säga att jag oxå är en liten Dr phil entusiast :0)
fortsätt kämpa du låter som en stark person :)

2005-08-21 @ 18:31:06
Postat av: Loma

Jag avskyr verkligen Dr Phil, men vissa ord han säger är kloka ändå. Det du skrev tex :) (Även om många andra sagt dem innan han)

Hoppas ni har det underbart utomlands!

2005-08-22 @ 19:50:38
Postat av: Loma

...eller avskyr kanske var starkt men skarpt ogillar ;)

2005-08-22 @ 20:08:28
Postat av: Havreflinga

Ja, visst är Dr Phil rikigt klok.. Speciellt det sistnämnda.

2005-09-16 @ 10:56:07
URL: http://havreflinga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0