Om Linda – Den Andra Kvinnan del 4


Jodå, jag gjorde slut den där gången (se del 3). Men inte på riktigt. För jag älskade honom och samtidigt som jag hatade honom så kunde jag absolut inte tänka mig ett liv utan honom.

 

När vi hade flyttat till Stockholm kom ett par vi umgicks med ner och hälsade på. Vi hade en liten fest och de skulle sova över. Det var allmänt känt att de två hade ett öppet förhållande. D v s om de ville vara med någon annan var det fritt fram, bara de berättade om det för varandra före och efter. I onyktert tillstånd hände det att de tjatade på mig och sambon, ville att vi skulle gå med på någon sorts partnerbyte. Men det ville inte vi. Trodde jag. I slutet av den där kvällen, satt jag och Linda i vår soffa. Lindas pojkvän satte sig bredvid mig. Bredvid Linda satte sig M. Över M. & Linda låg ett täcke slängt som jag inte tänkte nämnvärt på. Inte förrän hennes pojkvän började massera min nacke. Då insåg jag att något rörde sig under det där täcket. Jag kastade bort det och jodå, där var M:s hand i hennes skrev. Den festen slutade tvärt.

Det visade sig att ”pojkvännerna” kommit överens om ett partnerbyte, utan att informera oss… Linda brydde sig såklart inte. Det var bara jag som blev sårad och en aning kränkt.

 

Det var detta som var den berömda droppen som får bägaren att rinna över. Det var inte denna incident i sig som gjorde att jag fick nog, det var hela den där redan överfyllda bägaren som rann över. Efter den kvällen hade vi ingen som helst fysisk kontakt på över ett halvår tror jag. Jag minns inte exakt hur långt efter detta jag gjorde slut, men jag gjorde slut. På riktigt. Det var slut mellan oss i nästan två år tror jag. Minnet sviker lite där, för under den tiden mådde jag väldigt dåligt också p g a andra orsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0