Om Bettan – Den Andra Kvinnan del 2

M. låg i lumpen. Detta var med andra ord också för x antal år sedan. Han gjorde sin värnplikt i Stockholm. Vi hade varit tillsammans i ca ett halvår bara, men jag tyckte att jag kände hans föräldrar hyfsat bra. De tyckte om mig och på regementets dag så bilade vi ner till Stockholm för att ”hälsa på”. Den kvällen hade hans bataljon eller kompani eller vad det heter permis, åkte in till stan och partajade. På helgerna brukade han komma hem och träffa mig. Så jag trodde självklart att vi skulle ses också denna helg, helgen efter regementets dag. Men det visade sig att han hade en tjej med sig hem från storsta’n. Bettan. De var tillsammans och detta var alltså hans sätt att göra slut. Att via sin farsa hälsa att han hade med sig en tjej hem.

 

Senare fick jag veta att de hade träffats då under permisen. Enligt mina beräkningar måste han ett tag ha träffats oss alla tre; Mig, Theres och Bettan. För vi slutade inte ses bara för att han gjort slut och skaffat ny tjej på detta vidriga sätt.

Reflektion; Undrade varken Theres eller Bettan varför han hade ett foto på mig uppsatt på väggen?

 

Jag älskade honom. Jag grät floder och ibland skrek jag hysteriskt åt honom. Enligt honom själv så älskade han mig. Bettan var bara en dum, dryg stockholmsbrud som han av någon outgrundlig anledning bara inte kunde lämna just nu. Det visade sig att hon trodde hon var gravid. Vilket hon självklart inte var.

 

Det var inte bara det att han träffat en annan som gjorde så fruktansvärt ont. Lika ont gjorde det att hans mamma släppte in henne i deras hus så helt utan att undra eller bry sig. Hon visste ju att vi var tillsammans fortfarande när han kom hemdragande med Bettan. Ändå ifrågasatte hon ingenting. Det gjorde ont. Värst var det när jag hittade ett foto på henne sittande vid deras uppdukade frukostbord, nyduschad. Jag insåg att hon hade tagit min plats vid det där bordet, och att hon & han hade duschat tillsammans så som vi brukade göra. Det var så hemskt, en känsla jag aldrig vill uppleva igen.

 

Efter ett tag tröttnade han på henne och insåg att han älskade mig trots allt. Så vi blev tillsammans igen. Och jag brände alla foton på henne, inklusive de där hon satt vid hans mammas frukostbord i nytvättat hår.

Bettan visade sig vara en riktigt psycho bitch. En stalker som inte gav sig på flera år. Hon flyttade t o m till samma förort som vi bodde i, flera år senare. Men det är väl ett kapitel för sig kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0