Koffeindarr, inte struma!

Inatt var min ordinarie postbil på lagning, så jag fick ta en av de s.k. reservbilarna. Den funkade inte speciellt bra. Så jag fick åka tillbaka och byta bil. Den enda som fanns kvar fick jag ta. Och den funkade inte så bra den heller, avgassystemet hängde lite på sniskan och det skramlade som 17 hela vägen. Men jag tog mig runt mina 6 mil iallafall. Tur det.

 

När jag sovit och sen vaknat så drack jag två koppar kaffe* medan jag kollade på en gammal Titanic-film från -96 med underbare Peter Gallagher**. Det skulle jag i n t e ha gjort. Blev darrhänt och illamående. Av kaffet, inte av Peter Gallagher. Han är ju som sagt underbar. Sen gjorde jag misstag nr 2. Att berätta för mamma på telefon att jag blivit darrhänt av kaffet. "Kan man verkligen bli det av kaffe? Det har jag aldrig hört! Det är nåt fel på dig. Jag blir så orolig." Efter vi lagt på gick det kanske en halvtimme, så ringde hon igen: "Du, det beror nog på struma. Då blir man darrhänt och illamående. Du borde verkligen gå till en doktor och ta prov. Det är inte normalt det där!" Herreguuuuud människa! Fatta att man inte är döende... Jag sa att alla människor som inte dricker kaffe eller som dricker mycket kaffe blir darrhänta av det. Trodde hon mig? Nej. För det har hon aldrig hört. Alltså är det inte sant. Jag sa att hon kan ringa vem som helst och fråga, för hela mänskligheten vet att det är så. Trodde hon mig? Nej. "Men du dricker ju coca-cola, det blir du ju inte konstig av?" Ååååååh mammor... *tandagnisslan och irritation*

 

För övrigt: Jag har lagt revbensspjäll i marinad... får se om det blir bra... 

Senare ikväll ska vi åka och hämta ett begagnat ps2. Min älsklings ps2 gick sönder förut, ska bli skönt att få ett nytt så man kan fördriva ännu mer tid än den man redan fördriver framför tv & dator varje dag. Och jag är inte ens sarkastisk. Faktiskt inte. Det regnar ju f*n konstant. 

 

*Jag dricker normalt aldrig kaffe 

**Numera känd för sin roll som Pappa Cohen i O.C. Fast kanske för äldre personer mest känd för filmen Sex, lögner och videoband =P  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0