Insinuationer

Inatt skulle en farbror, Hasse*, jobba extra för det fattades personal. Han berättade att han jobbat där sen -79, men slutat sen förra året. Men nu tänkte han ändå ställa upp när det fattades folk. Jag svarade med ett leende att jag föddes -79. Uppenbarligen insåg han inte att det var komiskt alls, utan mumlade bara ett "jaha" till svar. Hur som helst, så började en annan tjej diskutera med Hasse om hur mycket nytt folk som börjat jobba där och att det är stor omsättning. Folk slutar lika fort som de börjat. Hasse svarade att "Ja, men jag vet ju vad det bottnar i. Egentligen." Tjejen: "Ja. Lönen va?" Hasse: "Njäe, jag vet mycket väl var de egentliga problemen ligger, om man säger så." Tjejen såg förvirrad ut och nu var det hennes tur att mumla "jaha". Jag hatar, hatar, hatar såntdär!  När folk säger A men inte säger B. Insinuationer av olika slag till höger och vänster. 'irriterad*

 

En annan minst lika irriterande grej hände igårnatt på jobbet. När jag kommer dit frågar min förman "Inte var det du som körde in i en bil här på parkeringen igår?" Jag svarade smått skrattande "Neej, verkligen inte." Senare hade ställets värsta skvallertant som självklart lyssnat till samtalet dragit med sig all personal som kom dit senare än mig till parkeringen, där de beskådade den påkörda bilen under intensiva viskningar. Jag blir så förbannad!!! Nån idiot har kört på en bil men säger inget till förmannen. Självklart, SJÄLVKLART är det då helt fastställt utom rimligt tvivel att den som är skyldig är den yngsta, färskaste tjejen. Nykomlingen i gänget. 

 

Fattar ni hur skönt det blir att sluta där?! 9 dagar kvar and counting. 

 

*Namnet är fingerat 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0