Femman för v.32 (för sent, jag vet)

1. Vilket är det bästa rådet du fått, varför och av vem fick du det?

- "Kom ihåg att välbefinnande är det viktigaste i livet", fick det för att jag inte mått så bra men började må bättre (typ) och fick det av Arvo - en lärare jag haft på gymnasiet.


2. Vilket är det sämsta rådet du fått, varför och av vem fick du det?

-"Flytta inte till Stockholm och ta inte det där IT-jobbet", fick det av min mamma när jag fått jobb i sthlm och hon satte sig på tvären.


3. Vilket råd skulle du vilja ge, till vem och varför?

-"Man lever kanske bara en gång. Så lev som om varje dag vore den sista, och säg idag det som du inte vet om du kan säga imorgon", skulle vilja ge det till alla för att det är såå bra att leva efter. Oftast (brasklapp)!


4. Har du använt någon bok som konsult, vilken då, funkade det?

-Neej, det skulle väl va nån kokbok då, som receptkonsult? Och det funkade bra!


5. Om du idag träffade dig själv för 10 år sedan, vilket råd hade du då velat ge dig själv för 10 år sedan?

-Oj.. "Var inte så naiv. Stå på dig, du har ingen anledning att ha dåligt självförtroende. Låt inte folk trampa på dig hur som helst. Och ge igen om de iaf gör det. You go girl! " 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0